‘Met de back-up op iCloud kunt u overal waar u een internet verbinding heeft bij uw gegevens’
Naast zoek mijn iPhone is er nog een tweede functie van iCloud die u kunt gebruiken, ook als u maar één Apple apparaat heeft: iCloud-reservekopie. De informatie op uw iPhone, iPad en iPod touch is vaak erg belangrijk en dierbaar. Met iCloud-reservekopie bent u er zeker van dat u altijd een laatste versie van de inhoud van uw iPhone kunt terugzetten als er iets met het toestel gebeurd. Dit kan zijn als u uw iPhone moet vervangen omdat deze defect of gestolen is, maar ook omdat u een nieuwe iPhone aanschaft. Het is ook nog eens heel gemakkelijk!
iCloud maakt een kopie van de volgende gegevens:
Aankoopgeschiedenis van muziek, films, tv-programma’s, apps en boeken
Het gaat hierbij om de informatie over de aankopen, niet de aankopen zelf (deze staan namelijk al bij Apple op de servers). Ze worden wel automatisch gedownload zodra u de kopie terugzet. Eerdere aankopen zijn mogelijk niet beschikbaar als ze zijn terugbetaald of niet meer in de Store verkrijgbaar zijn.
Foto’s en video’s in uw Filmrol
Dit zijn de foto’s die u met uw iPhone, iPad of iPod Touch heeft gemaakt en dus niet de foto’s die u erop heeft gezet via een computer. Een kopie hiervan staat namelijk ook al op de computer zelf. Wilt u deze foto’s weer op uw apparaat terugzetten? Synchroniseer deze dan met de gekoppelde computer.
Apparaat-instellingen
Zoals bekende WiFi netwerken of uw beveiligingscode
App data
Ingestelde gegevens en voorkeuren van uw apps
Thuisscherm en app-organisatie
De volgorde van uw apps op het scherm en de gemaakte mappen
iMessage, text (SMS) en MMS-berichten
Beltonen
Visual Voicemail
Indien beschikbaar (verschilt per provider)
Dat wil ik ook! Wat moet ik hiervoor doen?
Het is zeer verstandig om een reservekopie te maken. Om dit te activeren gaat u op het apparaat naar Instellingen > iCloud > Opslag en reservekopie. Hier zet u het schuifje iCloud-reservekopie aan. iCloud maakt nu elke dag via wifi automatisch reservekopieën van uw apparaat aan, terwijl deze aan staat, vergrendeld is en verbonden is met een stroombron. Handmatig activeren kan ook, via hetzelfde menu.
Krijgt u de melding dat iCloud vol is?
De komende week geven we via de Facebook pagina tips om de omvang van uw kopieën te beperken. Wenst u liever 1 op 1 ondersteuning? Stel u vraag door te mailen naar helpdesk@passionsupport.nl of neem contact op met Claire via 06-30336052.